středa 11. května 2016

Recenze #1 - Kniha Divotání (Šepotání 2)

Ahojky!Tak mě tu máte po velmi dlouhé době.:) Tentokrát jsem si pro vás připravila recenzi na knížku Divotání. Kdo nezná a po mé recenzi si ji bude chtít přečíst,tak nebojte, spoiler zde není.:D Ten kdo zná a diví se proč nedělám recenzi na první díl (Šepotání), tak je to proto,že Divotání mám teď zrovna půjčené z knihovny a včera jsem ho dočetla, takže si děj pamatuji mnohem lépe než u Šepotání, které jsem četla cca v březnu.:D
Tak a já myslím, že můžeme začít. VÍTEJTE V TROCHU JINÉ ŘÍŠI DIVŮ!

Hodnotit budu vše postupně.
1) Děj
Jak to říct...No tak asi začneme negativně.:P :D Na zadním obalu knihy si můžete přečíst, že se bude konat bitva.Docela jsem se na ni těšila, ale autorka ji nijak moc neprožívala.(Víc nenapíšu, ať máte nějaké překvápko.:D) Občas jsem se do děje tak zamotala, že jsem nevěděla na čí straně tedy kdo je.:D Což se mi v Šepotání stávalo málokdy.Pokud se těšíte na popisování Říše divů tak si opravdu musíte nejprve přečíst první díl, protože jak říkám: Křídla bez Morfea a Morfeus bez křidel  nemůže existovat...Neboli: V Divotání se Říše divů vyskytuje velmi zřídka.Dalo by se říct, že celý příběh se odehrává v lidském světě, takže pravý opak Šepotání.
A teď pozitiva! Pokud máte rády (ano, používám ženský rod :D ) zamilované trojúhelníky,tak tohle je kniha pro vás!City se tam projevují víc než v předchozím díle, což někomu může vadit,ale mně to naprosto vyhovovalo.Brala jsem to jako zpestření složitějšího vysvětlování co se týče bitvy,mozaiek a Červené.:D
Shrnutí: Děj se mi líbil hlavně kvůli těm "romantickým okamžikům".(Stává se ze mě úplně jiný člověk...)
Ale neříkám, že kniha byla nudná!Byla i vtipná.:D A neuvěřitelně napínavá.:3 Což zapříčinilo, že jsem ji včera četla i o reklamách při Ordinaci!

2) Postavy
Alyssa- Je to hlavní hrdinka na které stojí celý osud Říše divů. (Jen tak na úvod :D). V tomto díle na mě působila docela nerozhodně.Stále nevěděla jestli je zamilovaná do Morfea, jestli má Zachovi říct pravdu o svém životě a jestli se vůbec chce vrátit do Říše divů. Dost mě štvala hlavně v okamžicích, kdy udělala naprostý opak toho, co jsem si přála aby udělala. V minulém díle mi byla i sympatičtější. Zkrátka: V Divotání mě spíše rozčilovala než potěšila.:D
Zach- Přítel Alyssy. Já se přiznám: Nemám ho ráda.xD Přijde mi naprosto natvrdlý a totálně oslepený krásou Alyssy. Nejradši bych ho vymazala z děje!:D V Šepotání se mi nezdál taky dvakrát sympatický, takže názor na něj mám pořád stejný: Zamilovaný svalnatý ochranář, který se občas chová, jako by neexistoval nikdo jiný než Alyssa. Vadilo mi, že skoro pokaždé když byli někde spolu, tak ji objímal, líbal a já nevím co všechno a Alyssa z toho byla úplně mimo a v sedmém nebi.
Morfeus- Záporáček z Říše divů, který se dokáže přeměnit na můru a (většinou :P) pomáhá Alysse.
<3 Láška moje.:33  Zbožňuju ho! Je nevypočitatelný, záhadný, elegantní, šarmantní, prolhaný, okouzlující, svůdný, intrikán,....To bych tady byla do večera.xD Nezklamal mě absolutně v ničem. Nejradši na něm mám tu odhodlanost dostat Alyssu za každou cenu. Já být na jejím místě, kašlu na Zacha a hurá do Říše divů za Morfeem.:D <3 Ty okamžiky, kdy spolu byli a on jí škádlil a sváděl, ona z něj byla naprosto unešená a on jí potom řekl, že mu (např.když prudce zabrzdil aby nesrazil kluka na kole) záleželo jen na tom autě (kdo četl pochopí, kdo nečetl pochopí po přečtení :D) mě úplně dostávaly. A ten jeho styl!: #MůryForever :3
Morfeus je jednoznačně nejlepší postava v knize!<33 ( Modlete se, abych nezačala po takovém vyznání v každém článku zmiňovat Morfea jako MH Zuzka Percyho.xD )
PS: Morfeus je ten na obálce knihy.I když podle mých představ vypadá líp.:D

(Hups, tak s tím "můřím pokušitelem" jsem to trochu přehnala...:'D)

3) Celkový dojem
Kniha se mi moc líbila.Myslím, že byla lepší než předchozí díl, protože Morfeus tu měl větší prostor...Ok,ne jen proto.xD Byla nehorázně napínavá a strašně mě bavily i ty kraťoučké chvilky, kdy se na scéně objevila Šklíba. (Taky příjemné zpestření.)
Můžu ji jen vřele doporučit, protože ten kdo sbírá everky má většinou rád Maddie a Říši divů.:D Ale v tomhle směru bych měla nezasvěcence upozornit, že v podání A.G. Howardové je Říše divů trochu dost odlišná od verze L.Carolla nebo od filmu Alenka v Říši divů. (Johny Depp v roli Kloboučníka).
Dalo by se říct, že je lehce morbidní. Například místo Bílého králíčka => Bílý Vzteklíček aneb stvoření s parohy, kostnatými prsty a vypoulenýma očima.
A jak už jsem zmínila,kdo stojí o Ř.divů tak by si měl přečíst Šepotání a podle toho, jestli ho zaujme, se pouštět do Divotání.A k tomu ještě jeden důvod: Knížky na sebe docela dost navazují co se týče narážek na zážitky z prvního dílu nebo třeba postavy.

CELKOVÉ HODNOCENÍ:

Napište mi prosím do komentářů jestli vás recenze donutila si knihu přečíst nebo naopak.A taky, jestli chcete i recenzi na Šepotání + Zrcadlení nebo i jiné knížky.:))